Op deze pagina leggen we uit welke stappen je als organisator of club doet om de aansluiting bij de KNWU te beëindigen.
Stappenplan:
-
Controleer of je als club of organisator nog openstaande facturen hebt staan bij 'Facturen' in de Hub.
Heb je daar nog vragen over neem dan contact op met de collega's van Financiën via financien@knwu.nl.
-
Beëindig de nog openstaande lidmaatschappen KNWU via de club of organisator.
Zorg ervoor dat de leden op de hoogte zijn van de opzegging. Zij ontvangen een geautomatiseerde mail dat het lidmaatschap wordt beëindigd.
-
Informeer leden dat zij geen licentie meer kunnen aanvragen via de club.
Na opzegging van alle lidmaatschappen zal het lidmaatschap toch tot en met 31 december in het account blijven staan. Informeer daarom alle leden dat zij geen licentie meer kunnen aanvragen via de club. Zij zullen opzoek moeten naar een nieuwe club die in het daaropvolgende jaar nog wel bij de KNWU is aangesloten.
-
Stuur een mail naar service@knwu.nl.
Nadat alle leden op de hoogte zijn van de opzegging bij de KNWU is het tijd om de aansluiting daadwerkelijk op te zeggen. Dit doe je door een mail te sturen naar service@knwu.nl, daarin vermeld je dat je de aansluiting wilt opzeggen en om welke organisatie dit gaat. Om er zeker van te zijn dat dit een beslissing van meerdere personen is, is het van belang om het bestuur mee te nemen in de CC van de mail. Zodra een bondsmedewerker de aansluiting heeft opgezegd, zal hij/zij dit bevestigen per mail. Vanaf dat moment is de opzegging definitief.
Let op, het opzeggen van de lidmaatschappen van leden en de aansluiting is handwerk. Begin hier tijdig mee zodat alles voor het nieuwe jaar is afgerond. Een opzegging dient uiterlijk 30 november bij ons te zijn ingediend.
Vragen
Heb je nog vragen? Mail dan naar service@knwu.nl.
.