Table of Contents
Licentiepas digitaal en fysiekLicentiepas niet ontvangen?Licentiepas met onjuiste vermelding ontvangen?Wil je een extra licentiepas ontvangen? (duplicaat licentie)Duplicaatpas (persoonlijk)Duplicaatpassen (via teamaccount)Licentiepas digitaal en fysiek
Digitale licentiepas
Wanneer je een licentie hebt aangevraagd via MijnKNWU bij 'Licenties' en de status staat op 'goedgekeurd' kun je gebruik maken van je licentie en je bijvoorbeeld inschrijven voor wedstrijden. Vanaf dat moment is er een digitale licentiepas beschikbaar door te klikken op 'download' achter die aanvraag in MijnKNWU. Deze kun je uitprinten of digitaal meenemen (via je mobiele telefoon).
Fysieke licentiepas
Na goedkeuring van de licentie volgt ook nog een fysieke licentiepas via de passenproducent per post. Met ingang van 2023 is dat niet meer het geval voor startlicenties.
Wekelijks wordt er op dinsdagavond een zending verstuurd van nieuwe aanvragen naar de passenproducent die t/m dinsdagmiddag waren goedgekeurd. Aanvragen die goedgekeurd zijn later dan dinsdagmiddag gaan dus een week later mee in de zending naar de passenproducent.
De passenproducent zal na ontvangst van die zending aan het einde van die week de passen printen en verzenden. De week erna ontvang je dan je licentiepas per post.
Aflezen datum naar passenproducent?
Na goedkeuring van je licentie kun je aflezen in MijnKNWU of de aanvraag al mee is gegaan naar de passenproducent. Ga naar 'Licenties' en klik op de naam van je licentie. Kijk in het pop-up scherm dat dan in beeld komt naar de datum 'Geprint op'. Die datum is de datum van de zending naar de passenproducent (en niet de daadwerkelijke datum van printen en verzenden pas).
- Staat er nog geen datum? Dan is dat moment nog niet geweest. De volgende dinsdagavond gaat deze aanvraag dan mee naar de passenproducent en komt er een datum te staan.
- Staat er wel een datum? Dan kun je een week na die datum verwachten dat je je fysieke licentiepas ontvangt. Je kunt tussentijds gebruik maken van je digitale licentiepas.
Wil je een extra licentiepas ontvangen? (duplicaat licentie)
Wil je een extra licentiepas aanvragen dan kun je dat doen via je MijnKNWU account.
Je kunt duplicaat licentiepassen aanvragen persoonlijk of via je team. Zie hieronder welke mogelijkheden. De tarieven staan genoemd bij het aanvragen. Een tarievenlijst kun je hier vinden: Tarieven KNWU .
Duplicaatpas (persoonlijk)
- renners zonder team
- renner continentaal team uit het buitenland
Je kunt zelf via MijnKNWU een nieuwe licentiepas/duplicaatpas bestellen.
Dit kan op de volgende wijze:
- Log in op je MijnKNWU account
- Klik op Mijn account
- Klik op Producten
- Klik op product toevoegen
- Bestel een nieuwe pas
- Afrekenen
Aanvragen voor een pas die zijn gedaan tot dinsdagmiddag worden dinsdagavond verstuurd aan de passenproducent en deze print en verzendt de passen aan het einde van die week. Passen aangevraagd na dinsdagmiddag worden de week erna verstuurd en verwerkt.
Duplicaatpassen (via teamaccount)
De voorzitter van het team kan via MijnKNWU duplicaatpassen bestellen.
Dit kan op de volgende wijze:
- Voorzitter van het team logt in op MijnKNWU
- Klikt op teamnaam
- Klikt op Producten
- Kiest vervolgens voor product aanvragen.
- Kiest voor Team duplicaten
- Vervolgens is per renner het aantal duplicaatpassen te kiezen
Aanvragen voor een pas die zijn gedaan tot dinsdagmiddag worden dinsdagavond verstuurd aan de passenproducent en deze print en verzendt de passen aan het einde van die week naar het adres bij het Profiel van het team in MijnKNWU. Passen aangevraagd na dinsdagmiddag worden de week erna verstuurd en verwerkt.