Veel gestelde vragen over MijnKNWU

Antwoorden op de meest voorkomende vragen over MijnKNWU

Laatste update: January 31st, 2024

Op deze pagina vind je antwoorden op de belangrijkste vragen over de nieuwe MijnKNWU omgeving. Klik hier voor alle handleidingen.

Algemeen

Waarom zo'n grote systeemupdate?

Onderdeel van de systeemupdate is dat de KNWU haar administratie onderbrengt bij een nieuwe partner (FOYS).

FOYS heeft meerdere bonden en sportclubs als klant dit dit systeem gebruiken. Hier profiteert de KNWU van door mee te kunnen liften op nieuwe functionaliteiten die voor alle bonden en clubs worden ontwikkeld of andersom; samen met andere bonden tegen lagere kosten nieuwe functionaliteit te ontwikkelen Tevens creëert de KNWU hiermee een lager risico door de technische kennis bij een partij neer te leggen met een team van experts en daarmee de garantie op een stabiel en up-to-date systeem tegen vaste kosten.

Daarnaast worden ook andere administratieve systemen van de KNWU geïntegreerd waardoor er meer onder 1 dak is belegd en daardoor de beheer(s)baarheid beter is te waarborgen.

 
 

Inloggen

Waar kan ik inloggen?

Je logt in op mijn.knwu.nl. Dit is jouw persoonlijke omgeving.

 
 

Wat zijn mijn inloggegevens?

De gebruikersnaam die we voorheen kenden is niet langer van toepassing. Ieder lid kan inloggen met zijn/haar KNWU ID. Je KNWU ID vind je op je licentie maar staat ook bovenaan de nieuwsbrief vermeld. Wanneer een club jou aanmeld als nieuw lid, ontvang je een mail met je KNWU ID en wachtwoord. 

Ben je je wachtwoord vergeten? Gebruik dan de knop ‘Wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm.

 
 

Ik ben mijn wachtwoord en/of KNWU ID vergeten, wat nu?

Op het inlogscherm op mijn.knwu.nl heb je twee opties, KNWU ID vergeten en wachtwoord vergeten.

1. Ben je je KNWU ID vergeten? Klik op ‘KNWU ID vergeten’. Vul op het scherm je achternaam, geboortedatum en emailadres in, het systeem gaat nu op zoek naar een KNWU ID dat overeenkomt met jouw gegevens. Je ontvangt je KNWU ID in de mail. Kan het systeem niets vinden? Dan is er geen account met deze gegevens en kan je er een aanmaken.

2. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul op het scherm je KNWU ID in, het systeem stuurt nu een mail met een wachtwoord naar het mailadres dat hoort bij jouw KNWU ID.

Ontvang je geen mail? Stuur dan een mail naar service@knwu.nl, het kan zijn dat het emailadres in je account is veroudert waardoor de mailtjes niet aankomen. 

 
 

Kan ik als ouder nog steeds zaken voor mijn kinderen regelen?

Als ouder kan je nog steeds zaken voor je kind(eren) regelen, er zijn 2 manieren.

1. Een minderjarige heeft een eigen account, als ouder kan je alle zaken regelen vanuit het account van het kind. Hiervoor is dus geen extra account benodigd.

2. Wanneer je als ouder al een KNWU account hebt, kan je jezelf beheerder maken in het account van het kind. Dit regel je via het KNWU account van het kind. Nadat je jezelf als beheerder hebt toegevoegd kan je vanuit je eigen account eenvoudig switchen tussen jouw account en die van je kind(eren).

 
 

Gegevens aanpassen

Hoe pas ik mijn profielfoto aan?

Een profielfoto kan je zelf toevoegen aan je account, deze foto wordt afgedrukt op je licentiepas dus zorg ervoor dat het een duidelijke foto is.

Eenmaal ingelogd in MijnKNWU ga je naar de profielpagina, klik hiervoor op de knop ‘Profiel’ in de donkerblauwe balk. Op de profielpagina staat aan de linkerkant een vak ‘Mijn profiel’ met o.a. een QR-code en wat persoonsgegevens. Wanneer je nog geen foto in je account hebt, zie je een grijs ronde met een poppetje. Klik daarop om een foto toe te voegen. Op deze manier kan je ook je foto wijzigen.

Deze profielfoto kan ten alle tijden gewijzigd worden. Houd er rekening mee dat je geen nieuwe licentie ontvangt wanneer je je foto hebt aangepast, de digitale pas wijzigt wel mee. 

 
 

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Je kan je wachtwoord altijd wijzigen, dit kan alleen als je je oude wachtwoord nog weet. 

Eenmaal ingelogd in MijnKNWU ga je naar de profielpagina, klik hiervoor op de knop ‘Profiel’ in de donkerblauwe balk. Op de profielpagina staat aan de linkerkant een vak ‘Mijn profiel’ met o.a. een QR-code en wat persoonsgegevens. Naast ‘Mijn profiel’ staat de knop ‘Acties’, klik daarop en kies voor Wijzig wachtwoord. Voer je oude wachtwoord in gevolgd door 2 keer het nieuwe wachtwoord, sla dit op en jouw wachtwoord is gewijzigd.

 
 

Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?

Je kan je persoonsgegevens aanpassen in MijnKNWU, hiervoor ga je naar de profielpagina. Klik hiervoor op de knop ‘Profiel’ in de donkerblauwe balk. In dit scherm kan je je contactgegevens aanpassen door te klikken op ‘Wijzig’. Ook kan je een noodgevallen contactpersoon toevoegen, de contactgegevens van die persoon worden dan ook gedrukt op de achterkant van je licentiepas.

Je kan je UCI ID, geslacht, geboortedatum en nationaliteit niet zelf aanpassen. De club (waar je lid bent) en bondsmedewerkers kunnen je geslacht, geboortedatum en nationaliteit wijzigen. Zie je dat er een foutje staat in die gegevens, neem dan zo snel mogelijk contact op met jouw club of met service@knwu.nl. Wanneer deze gegevens niet kloppen kan het zijn dat je in een verkeerde categorie wordt ingedeeld.

 
 

Overige vragen

Kan ik facturen downloaden?

Ja, dit kan. Wanneer je bent ingelogd in MijnKNWU kan je in de donkerblauwe balk kiezen voor ‘Facturen’. Hier vind je de recente facturen die je betaalt hebt, of nog moet betalen. Staat er een groen vinkje achter de factuur? Dan is deze betaald. Door op het factuurnummer te klikken, wordt de factuur automatisch gedownload. 

 
 

Waar staan mijn inschrijvingen en resultaten?

In jouw MijnKNWU kan je alle inschrijvingen terugvinden en de resultaten van de (verwerkte) wedstrijden.

Nadat je je hebt ingeschreven voor een wedstrijd, komt de inschrijving in jouw overzicht te staan. Klik hiervoor op ‘Inschrijvingen’ in de donkerblauwe balk. Je ziet hier het evenement waarvoor de inschrijving is, welke wedstrijd (categorie), de datum van het evenement en de status van de inschrijving.

Wanneer een wedstrijd is afgerond worden de resultaten verwerkt in het systeem. Als dat klaar is, kan je jouw resultaten terugzien door naar de pagina ‘Prestaties’ te gaan in de donkerblauwe balk. Je kan jouw prestaties vanaf 2023 bekijken.

 
 

Voor clubs

Waar log in in namens de club?

Wanneer je wilt inloggen namens de club ga je naar hub.knwu.nl. In de Hub regel je zaken rondom wedstrijden en ledenadministratie. Je kan bijvoorbeeld leden aanmelden, wedstrijden aanmaken en inzien welke licentie de leden aanvragen. Je hebt eerst toegang tot de Hub nodig, deze rechten kunnen aan jouw persoonlijke KNWU ID gekoppeld worden waardoor je met dezelfde inloggegevens kan inloggen in de Hub én in jouw persoonlijke MijnKNWU.