Groot onderhoud MijnKNWU
Beste MijnKNWU gebruiker,
vanaf maandag 25 september tot en met woensdag 27 september is MijnKNWU offline wegens groot onderhoud. Donderdag 28 september is het nieuwe systeem in de lucht. Wil je op de hoogte blijven van de aanpassingen, bugfixes? Kijk dan op de pagina Laatste updates
Heb je vragen over het nieuwe MijnKNWU?
- Bekijk de handleidingen voor de nieuwe Mijn-omgeving hier
- Stuur een vraag over MijnKNWU naar service@knwu.nl
- Bel ons elke week op maandag of donderdag tussen 10:00 - 16:00 (of vrijdag 29 september extra open)
Op deze pagina vind je antwoorden op de belangrijkste vragen over de nieuwe MijnKNWU omgeving. We blijven deze pagina up-to-date houden.
Algemeen
Waarom zo'n grote systeemupdate?
Onderdeel van de systeemupdate is dat de KNWU haar administratie onderbrengt bij een nieuwe partner (FOYS).
FOYS heeft meerdere bonden en sportclubs als klant dit dit systeem gebruiken. Hier profiteert de KNWU van door mee te kunnen liften op nieuwe functionaliteiten die voor alle bonden en clubs worden ontwikkeld of andersom; samen met andere bonden tegen lagere kosten nieuwe functionaliteit te ontwikkelen Tevens creëert de KNWU hiermee een lager risico door de technische kennis bij een partij neer te leggen met een team van experts en daarmee de garantie op een stabiel en up-to-date systeem tegen vaste kosten.
Daarnaast worden ook andere administratieve systemen van de KNWU geïntegreerd waardoor er meer onder 1 dak is belegd en daardoor de beheer(s)baarheid beter is te waarborgen.
Wanneer gaat de update plaatsvinden?
De systeemupdate staat gepland in de week van 25 tot 29 september 2023. Dit houdt in dat de website MijnKNWU vanaf maandag 25 september offline zal zijn en rond woensdag 27 september weer operationeel in de nieuwe vorm.
Hoe moet ik straks met het systeem werken?
Komende weken vinden regelmatig vragenuurtjes plaats (via Teams) en gaat er wekelijks een FOYSMail de deur uit. (de eerste van die mails hebben onze leden al ontvangen). Daarnaast hebben we voor onze vrijwilligers, clubs en organisatoren ook specifieke vragenuurtjes.
Inloggen
Waar moet ik dan straks inloggen?
Zodra de overstap is gemaakt kom je vanzelf op de juiste omgeving terecht. Het webadres zal onveranderd blijven.
Blijven mijn inloggegevens het zelfde?
Ja en Nee.
Het wachtwoord waar je mee bekend bent om in te loggen zal het zelfde blijven, echter je gebruikersnaam is straks jouw persoonlijke KNWU-ID. Dit ID kan je inmiddels in onze nieuwsbrieven en overige mailconversaties terugvinden.
Als je niet weet wat je KNWU-ID is kan je deze in de nieuwe MijnKNWU omgeving uiteraard ook opvragen.
Vind ik straks alles weer terug in 1 omgeving?
Nee.
Er komen twee omgevingen. 1 voor leden en licentiehouders om hun persoonlijke zaken te regelen en 1 voor clubs, organisatoren en (regio)vrijwilligers om administratieve zaken te regelen.
Moet ik nu twee verschillende inloggegevens onthouden?
Nee.
ALs je een kaderfunctie hebt bij een club kan je op beide omgevingen met de zelfde gegevens inloggen. Op MijnKNWU kan je jouw persoonlijke zaken regelen, op de Hub kan je de administratieve zaken voor je club regelen.
Kan ik als ouder nog steeds zaken voor mijn kinderen regelen?
Ja.
En ook nog makkelijker. Het is straks mogelijk om binnen MijnKNWU eenvoudig te switchen tussen een ouder account en een account van een kind.
Voor clubs
Moet ik nog steeds licenties handmatig goedkeuren voor onze licentiehouders?
Nee.
Licentieaanvragen worden automatisch goedgekeurd met uitzondering van clubwissels. Daar dient nog steeds de oude club goedkeuring te geven.