Op deze pagina vind je informatie over Inloggen op MijnKNWU, wachtwoordwijziging en hoe je verder geholpen kan worden wanneer dit niet wil lukken.
Inloggen
Om in te loggen op MijnKNWU ga je naar https://www.knwu.nl/ en klik je op het oranje poppetje rechts bovenin naast 'Lid worden' of klik je hier om gelijk op die pagina te komen om in te loggen.
Hier kies je in welke omgeving je wilt inloggen.
Als renner/kader kies je voor MijnKNWU.
Wil je een stichting, team of club beheren, kies je voor HUB
Wanneer je ingelogd bent met je inloggegevens, kom je op je dashboard terecht. De inhoud van het dashboard wisselt per persoon, maar je ziet meestal een voorstel voor evenementen waaraan je kunt deelnemen en wedstrijden waarvoor je bent ingeschreven.
Uitloggen
Je ziet rechts in beeld een button met 'Uitloggen'.
Inloggen lukt niet
KNWU-ID vergeten
Wanneer je de KNWU-ID niet meer weet kies je bij 'Inloggen' voor de optie 'KNWU-ID vergeten?'. Vul je achternaam, geboorte datum en e-mailadres in om een e-mail met je KNWU-ID te ontvangen.
Wachtwoord vergeten
Wanneer je het wachtwoord niet meer weet kies je bij 'Inloggen' voor de optie 'Wachtwoord vergeten?'. Vul je KNWU-ID in om een e-mail voor wachtwoordwijziging te ontvangen.
- Zoek de mail met link op.
- Log uit bij MijnKNWU als je nog stond ingelogd op het account van iemand anders.
- De link in het bericht voor wachtwoordwijziging kun je éénmalig gebruiken.
- Klik op de oranje button met reset je wachtwoord.
- Vul een nieuw uniek wachtwoord in en denk aan de vereisten die daar vermeld zijn
- Wanneer het gelukt is kom je uit in het dashboard en zie je 'Goedemorgen' of 'Goedemiddag' of 'Goedenavond' in beeld.
- Is dat niet gebeurd, dan is het nieuwe wachtwoord niet geaccepteerd en/of de wijziging niet afgerond. Vraag dan bij 'Inloggen' een nieuwe e-mail aan voor wachtwoordwijziging en vul een ander nieuw wachtwoord in.
E-mail met link na opvragen bij 'Inloggen' niet ontvangen
Ontvang je deze niet, dan kan het volgende aan de hand zijn:
-
Bericht ontvangen bij 'spam', 'reclame' of 'ongewenste mail'
Vraag nogmaals aan en kijk of je de mail kunt vinden.
-
Je provider blokkeert berichten uit MijnKNWU
Dit kun je alleen zelf aanpassen.
-
Je e-mailadres in MijnKNWU is verouderd
Lees de uitleg hieronder over deze twee onderwerpen. Neem vervolgens contact met ons op via service@knwu.nl.
E-mailadres verouderd
Je kunt zelf nadat je bent ingelogd op je MijnKNWU gaan naar 'Profiel', hier kan je je gegevens aanpassen en een nieuw e-mailadres invullen. Wanneer je e-mailadres dat vermeld staat in je account niet meer in gebruik is en je ook niet meer kunt inloggen moet je je e-mailadres eerst laten aanpassen vóórdat je kiest voor 'Wachtwoord vergeten'. De mail met link ontvang je dan namelijk niet. Stuur dan een bericht met de gegevens van het oude e-mailadres, je naam en KNWU ID nummer en je nieuwe e-mailadres naar service@knwu.nl.
Blokkade account
Krijg je de melding (of kom je er na informeren achter) dat je MijnKNWU account geblokkeerd is dan heeft die blokkade meestal te maken met openstaand(e) bedrag(gen) aan je club en/of KNWU. Je kunt niet eerder inloggen dan dat de blokkade is opgeheven. Neem daarvoor contact op via financien@knwu.nl. De collega's van Financiën kunnen je informeren welke reden er is en wat er gedaan kan worden om dit op te lossen.
Inloggen lukt maar mijn gegevens zie ik niet
Wanneer je niet in je MijnKNWU account kunt komen kun je een wachtwoordwijziging doen zoals hierboven uitgelegd, zodat je bij je gegevens komt. Maak je een nieuw account aan dan staan daar je gegevens niet en is er sprake van een dubbel account. Je licentieaanvraag wil dan bijvoorbeeld niet lukken.
Het kan ook zijn dat je niet meer wist dat je al een account had. Je hebt jezelf bijvoorbeeld aangemeld bij een club als lid en die club heeft je lidmaatschap bij het andere account toegevoegd. Je kunt dit makkelijk controleren door de KNWU ID nummers met elkaar te vergelijken.
Dubbel account
Er is sprake van een dubbel account wanneer er meerdere accounts zijn met elk een eigen KNWU ID voor dezelfde persoon. Neem dan contact op door een bericht te sturen met je gegevens naar service@knwu.nl.
Vervolgens helpen we je door de accounts tot één account samen te voegen en behoud je uiteindelijk 1 KNWU ID.
Dubbele KNWU-ID’s
Het kan zijn dat je meerdere KNWU-ID’s op je account hebt staan. Wanneer er in de oude MijnKNWU-omgeving meerdere accounts voor dezelfde persoon geregistreerd waren, zijn deze nu samengevoegd tot één account. De KNWU-ID’s worden nog teruggebracht naar één KNWU ID nummer. Is dat nog niet gebeurd en wil je dit aangepast hebben, dan kun je een bericht sturen aan service@knwu.nl. We behouden dan in principe het oudste KNWU ID nummer.
Inloggen op het juiste account
Handelingen voor iemand anders kun je niet vanuit je eigen account doen. Wil je bijvoorbeeld een licentieaanvraag doen voor iemand anders, dan vraag je of die persoon wil inloggen op zijn/haar account zodat je de aanvraag kan doen. Ook voor minderjarigen geldt dat zij een eigen account hebben, je kan dan inloggen met zijn/haar gegevens en alles regelen.
Wachtwoordwijziging via Instellingen
Kun je wel inloggen in je MijnKNWU account maar wil je veranderen van wachtwoord? Dan kun je een wijziging doen door te gaan naar 'Profiel' en kies voor 'Wijzig' op de profielkaart (bij de profielfoto).
Vragen?
Heb je hulp nodig óf staat er dat je contact met ons moet opnemen? Stuur dan een bericht via service@knwu.nl en vermeld wat er aan de hand is, om welk account het gaat en zo nodig aanvullende gegevens.
Met uitzondering van je wachtwoord natuurlijk, want die hou je voor jezelf!
Het wachtwoord is voor ons afgeschermd en hebben we niet nodig om je vraag te beantwoorden of je verder te helpen.