Inloggen MijnKNWU & wachtwoordwijziging

Laatste update: November 21st, 2021

Op deze pagina vind je informatie over Inloggen op MijnKNWU, wachtwoordwijziging en hoe je verder geholpen kan worden wanneer dit niet wil lukken.

Inloggen

Om in te loggen op MijnKNWU ga je naar https://www.knwu.nl/ en klik je op het oranje poppetje rechts bovenin naast 'Lid worden' of klik je hier om gelijk op die pagina te komen om in te loggen.

Wanneer je ingelogd bent met je persoonlijke inloggegevens, kom je op je dashboard terecht. De inhoud van het dashboard wisselt per persoon, maar je ziet meestal een voorstel voor evenementen waaraan je kunt deelnemen en wedstrijden waarvoor je bent ingeschreven.

Het blauwe linkermenu is het hoofdmenu. Wanneer je op een menuonderdeel klikt, kan er een tweede submenu openen, zodat er meer pagina’s tevoorschijn komen. Lees verder over de verschillende onderdelen in het menu bij Menu 'Mijn account' in MijnKNWU 

Uitloggen

Je ziet rechtsboven in beeld het icoontje om uit te loggen uit MijnKNWU.

Icoontje_uitloggen.png

Inloggen lukt niet

Wachtwoord vergeten

Wanneer je het wachtwoord niet meer weet kies dan bij Inloggen voor de optie 'Wachtwoord vergeten' of klik hier.. Vul je gebruikersnaam daar in om een e-mail voor wachtwoordwijziging te ontvangen. Kies voor 'Gebruikersnaam vergeten' wanneer je deze niet meer weet en vul je e-mailadres in.

Wachtwoord_vergeten_bij_Inloggen.png

  • De link in het bericht voor wachtwoordwijziging kun je éénmalig gebruiken. 
  • Klik op de oranje button met reset je wachtwoord. 
  • Vul een nieuw wachtwoord in en denk aan de vereisten die daar vermeld zijn
  • Wanneer het gelukt is kom je uit in het dashboard en zie je 'Goedemorgen' of 'Goedemiddag' of 'Goedenavond' in beeld.
  • Is dat niet gebeurd, dan is het nieuwe wachtwoord niet geaccepteerd en/of de wijziging niet afgerond. Vraag dan bij 'Inloggen' een nieuwe e-mail aan voor wachtwoordwijziging en vul een ander nieuw wachtwoord in.
Delete

Let op! Wanneer je voor meerdere accounts achter elkaar met behulp van deze link in een e-mail de wachtwoordwijzigingen wil doen kun je beter de wijzigingen op een nader apparaat doen óf de browsergeschiedenis wissen. Je kunt ook naar een andere browser gaan en de link uit de e-mail (kleine lettertjes onderaan) in een andere browser plakken en daar de pagina openen.

Lukt het niet of ontvang je bijvoorbeeld geen e-mail voor wachtwoordwijziging neem dat contact op via service@knwu.nl .

Gebruikersnaam vergeten

Wanneer je de gebruikersnaam niet meer weet kies dan bij Inloggen voor de optie 'Gebruikersnaam vergeten'.(of klik hier). Vul je e-mailadres in om een e-mail met je gebruikersnaam te ontvangen.

E-mailadres verouderd

Je kunt zelf nadat je bent ingelogd op je MijnKNWU account gaan naar 'Mijn account' en bij 'Profiel' je gegevens aanpassen en een nieuw e-mailadres invullen. Wanneer je e-mailadres dat vermeld staat in je account niet meer in gebruik is en je ook niet meer kunt inloggen moet je je e-mailadres eerst laten aanpassen vóórdat je kiest voor 'Wachtwoord vergeten'. Stuur dan een bericht met de gegevens van het oude e-mailadres, je naam en KNWU ID nummer en je nieuwe e-mailadres naar service@knwu.nl.

E-mailadres dubbel in gebruik

Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt over meerdere accounts op hetzelfde e-mailadres wanneer je probeert in te loggen of kiest voor 'Wachtwoord vergeten'. Het is dan niet mogelijk om een bericht voor wachtwoordwijziging te versturen. Stuur dan een bericht aan service@knwu.nl en stuur gelijk de benodigde informatie mee.

  • Is er sprake van dubbel gebruik bij twee volwassenen?  
    Dan ontvangen we graag een alternatief e-mailadres voor één van beide accounts. Dan wordt het e-mailadres door ons aangepast en is de dubbeling in gebruik e-mailadres opgeheven. Je kunt daarna weer aan de slag met de wachtwoordwijziging

  • Is er sprake van accounts van één ouder en één of meerdere minderjarige kinderen?
    Dan kunnen we een koppeling maken tussen één account van een ouder en de accounts van de kinderen. Vervolgens kan door ons bij de accounts van de kinderen het e-mailadres worden verwijderd, zodat het veld leeg blijft. Het systeem zal dan berichten voor de kinderen versturen naar het e-mailadres wat staat in het account van de gekoppelde ouder. Zowel kinderen al de ouder hebben een eigen MijnKNWU account met eigen inloggegevens. De koppeling is te zien bij 'Instellingen' in de accounts. Je kunt niet van het ene naar het andere account klikken. Zie ook de uitleg bij Koppeling account ouder/voogd met account minderjarige kinderen
  • Is er sprake van accounts van twee minderjarige kinderen?
    Dan kunnen we dezelfde koppeling maken als hiervoor beschreven. Maar dan ontvangen we ook graag de roepnaam en achternaam van de ouder, zodat we een MijnKNWU account zonder lidmaatschap (dus gratis) voor de ouder kunnen aanmaken om de koppeling te kunnen doen. Is er al een bestaand account voor de ouder geef dan het KNWU ID nummer door.

Er kan ook sprake zijn van twee accounts voor dezelfde persoon met hetzelfde e-mailadres (uit het verleden). Dan kunnen we bijvoorbeeld samenvoegen. Lees dan verder.

Inloggen lukt maar mijn gegevens zie ik niet

Wanneer je niet in je MijnKNWU account kunt komen kun je een wachtwoordwijziging doen zoals hierboven uitgelegd, zodat je bij je gegevens komt. Maak je een nieuw account aan dan staan daar je gegevens niet en is er sprake van een dubbel account. Je licentieaanvraag wil dan bijvoorbeeld niet lukken.

Het kan ook zijn dat je niet meer wist dat je al een account had. Je hebt jezelf bijvoorbeeld aangemeld bij een club als lid en die club heeft je lidmaatschap bij het andere account toegevoegd. Je kunt dit makkelijk controleren door de KNWU ID nummers met elkaar te vergelijken.

Dubbel account

Is er sprake van een dubbel account stuur dan een bericht met je gegevens naar service@knwu.nl. Dan kunnen we je verder helpen door de accounts bijvoorbeeld samen te voegen. Zo nodig kun je daarna een wachtwoordwijziging doen. Indien mogelijk behouden we de inloggegevens waar je het laatst mee hebt ingelogd. (NB. Het wachtwoord is voor ons afgeschermd en niet zichtbaar.)

Dubbele KNWU-ID’s

Het kan zijn dat je meerdere KNWU-ID’s op je account hebt staan. Wanneer er in de oude MijnKNWU-omgeving meerdere accounts voor dezelfde persoon geregistreerd waren, zijn deze nu samengevoegd tot één account. De KNWU-ID’s worden nog teruggebracht naar één KNWU ID nummer. Is dat nog niet gebeurd en wil je dit aangepast hebben, dan kun je een bericht sturen aan service@knwu.nl. We behouden dan in principe het oudste KNWU ID nummer. 

Wachtwoordwijziging via Instellingen

Kun je wel inloggen in je MijnKNWU account maar wil je veranderen van wachtwoord dan kun je een wijziging doen door te gaan naar 'Mijn account' en dan naar 'Instellingen'.