Menu en 'Mijn account' in MijnKNWU

Laatste update: March 3rd, 2022

Op deze pagina vind je informatie over de verschillende onderdelen in het menu 'Mijn account' en voor het account voor club, organisator of team bij 'Tabblad in MijnKNWU voor club, organisator of team'.

Dashboard

Wanneer je ingelogd bent met je persoonlijke inloggegevens, kom je op je dashboard terecht. Lukt het niet om in te loggen lees hier dan verder: Inloggen MijnKNWU & wachtwoordwijziging‍.

De inhoud van het dashboard wisselt per persoon en houdt ook verband met of je wel of geen rol met rechten hebt bij een account van een club, organisator of team.

Je ziet meestal een voorstel voor evenementen waaraan je kunt deelnemen en wedstrijden waarvoor je bent ingeschreven. Het blauwe linkermenu is het hoofdmenu. Wanneer je op een menuonderdeel klikt, kan er een tweede submenu openen, zodat er meer pagina’s tevoorschijn komen.  :

  • Klik je op 'Mijn account' dan ga je naar het menu met onderdelen voor jou persoonlijk. Lees verder hieronder bij 'Mijn account'.

  • Wanneer je een rol hebt in het account voor een club of organisator of team staat in het menu links een tabblad met die naam waar je op kunt klikken om naar het account van de club, organisator of team te gaan. Lees verder bij 'Tabblad in MijnKNWU voor club, organisator of team'.

  • Bij 'Kalender' zie je welke wedstrijden er zijn en kun je je inschrijven. Lees meer bij Kalender & inschrijven en afmelden voor een wedstrijd‍ .

Weergave menu

Het menu links kun je laten weergeven met alleen icoontjes óf icoontjes met daarachter de titel. In de afbeelding hieronder zijn ze voor het gemak even naast elkaar weergeven (in je scherm heb je óf de ene of de andere weergave). 

Dashboard_weergave_2_manieren.pngLinksonder in beeld kun je een dubbel haakje zien staan (zie afbeelding hieronder) waar je mee kunt wisselen van weergave door er op te klikken.
Dashboard_klikken_naar_andere_weergave.png

Klik je linksonder op << dan schuif je het menu in en zie je vervolgens alleen icoontjes in het menu.
Klik je vervolgens linksonder op >> dan schuif je het menu weer uit en zie je achter de icoontjes ook de titel staan.

Mijn account

Wanneer je vanuit het dashboard gaat naar 'Mijn account' en klikt open je een submenu met verschillende onderdelen.  

Profiel

Hier zie je jouw gegevens staan en de identificatienummers, waaronder je KNWU ID nummer. Je kunt deze gegevens zelf beheren door te klikken bij 'wijzigen' en daarna te kiezen voor opslaan. Door de pagina te verversen zie je de wijziging staan.

Pasfoto
Je kunt hier ook je pasfoto uploaden. Let op! De opmerking 'vervang je pasfoto' bij dat veld is niet bedoeld dat je het moet veranderen, maar dat je dat daar kunt doen. Zie ook de complete uitleg op Pasfoto uploaden in MijnKNWU

Uitslagen

Hier kun je je uitslagen terugvinden.

Lidmaatschap

Hier zie je een overzicht van je lidmaatschappen. Wil je clublid worden dan kun je contact opnemen met de club om je aan te melden. Had je al een MijnKNWU account dan graag met je KNWU ID (zie (zie 'Profiel) aanmelden. Wil je direct KNWU lid worden kun je jezelf aanmelden door hier te kiezen voor 'Lid worden' je door ons laten aanmelden. Kijk ook bij de pagina over lid worden en Direct lidmaatschap aanvragen‍. Lidmaatschap loopt door, tenzij je opzegt (lees daar meer over bij Lidmaatschap opzeggen‍).

Primair
Ben je lid van twee clubs of heb je naast clublidmaatschap ook direct KNWU lidmaatschap nodig t.b.v. je licentieaanvraag lees dan de uitleg bij Primair bij Lidmaatschap‍.

Teamregistratie
Wanneer je rijdt voor een team en teamregistratie van toepassing is kun je wanneer de registratie is gedaan.dit terugvinden bij 'Lidmaatschap'. Lees meer hierover bij LDT, Regio- of UCI team op mijn licentie‍ .

Licenties

Hier zie je een overzicht van je licentieaanvragen. Licenties vraag je voor elk kalenderjaar. Een licentie is (pas) geldig wanneer de status staat op 'goedgekeurd'. 

Licentie aanvragen
Hier kun je wanneer je lidmaatschap hebt bij 'Lidmaatschap' een licentieaanvraag doen voor een kalenderjaar. Op de website kun je een teruglezen voor het aanvragen van een licentie en welk lidmaatschap je daarvoor nodig hebt. Zie Checklist aanvraag wedstrijdlicentie‍  en Checklist aanvraag kaderlicentie.

Status aanvraag
Je kunt status van de aanvraag volgen bij 'Status' en door te klikken op de naam van de type licentie onder 'Licentie' kun je zien welke goedkeuringen er wel of niet zijn gedaan. Is de goedkeuring van de club nog niet gedaan neem dan contact op met de club. Voor overige vragen kun je een bericht sturen naar licenties@knwu.nl .

Staat je aanvraag nog op 'concept' dan wil dit zeggen dat de betaling nog niet is afgerond. Je kunt gaan naar 'Facturen' en klikken op 'factuur betalen' om alsnog de betaling af te ronden. Heb je een handmatige overboeking gedaan dan kun je het beste contact opnemen met financien@knwu.nl omdat dit dan niet automatisch gekoppeld zal worden.

Digitale licentiepas
Wanneer de status staat op 'goedgekeurd' krijg je achter de aanvraag te zien 'download'. Je kunt daar op klikken en beschikken over een digitale licentiepas. Zie ook Licentiepas en duplicaatpassen (persoonlijk of via team)‍.

Rollen

Alleen wanneer je een bepaalde rol hebt gekregen in het MijnKNWU account van een club of organisator kun je hier de rol(len) zien staan. De rollen geven je bepaalde rechten bij het account van de club of organisatie. Een club of organisator kan zelf rollen toevoegen en verwijderen. Zie Rollen en rechten in MijnKNWU.  ‍ 

Producten

Er staan verschillende producenten vermeld.

Pas
Je kunt een extra licentiepas bestellen, lees Licentiepas en duplicaatpassen (persoonlijk of via team)‍.

Reisverzekering
Je kunt een reisverzekering afsluiten. Lees mee hierover bij KNWU reisverzekering. ‍

Ledenvoordeel

Hier kun je de ledenvoordelen terugvinden. Zie ook https://www.knwu.nl/ledenvoordeel.

Chips

Hier kun je een transponder/chipnummer invoeren om te koppelen aan je MijnKNWU account. Voor een handleiding lees je hier verder Toevoegen chip (transponder) in MijnKNWU‍ . Meer informatie over welke transponder en waar je deze kunt aanschaffen lees je hier: Transponder‍. ‍

Stuurborden

Voor BMX kun je in je MijnKNWU account een stuurbordnummer aanvragen wanneer je licentieaanvraag is afgerond. Lees de uitleg in dit artikel: Stuurbordnummer BMX Race aanvragen‍.

Facturen

Hier vind je een overzicht van alle gestuurde facturen per e-mail maar ook de facturen behorende bij een betaling die je hebt gedaan via MijnKNWU. Je kunt op het factuurnummer klikken om de omschrijving te bekijken. Maar klik bij 'download' op de factuur in pdf te openen en meer informatie te zien. Een creditnota herken je door het minteken bij het bedrag. Dat wil zeggen dat een andere factuur wordt tegengeboekt. Afhankelijke van of je de factuur al had betaald krijgt je het bedrag terug op je rekening gestort. Nulfacturen versturen we niet meer per e-mail, maar staan hier wel in het overzicht vermeld. De naam zegt het al, je hoeft nul euro te betalen.

Wanneer er staat 'Factuur voldaan' is de betaling gedaan en verwerkt in MijnKNWU.
Staat er 'Factuur betalen' dan is of de verwerking nog niet afgerond of moet je nog betalen. Wil je (alsnog) betalen dan kun je bij 'Factuur betalen' en kom je in de betaalmodule om de betaling af te ronden. Bijvoorbeeld als je licentieaanvraag nog op 'in concept' staat en je nog niet had betaald.

De tarieven kun je hier terugvinden: Tarieven KNWU‍. Bij dubbel lidmaatschap is ook relevant de uitleg bij Primair bij Lidmaatschap‍.

Lees ook de informatie bij Meest gestelde vragen over facturen‍.

Heb je vragen over facturen of de betaling daarvan dan kun je een bericht sturen naar financien@knwu.nl onder vermelding van je naam, debiteurnummer of KNWU ID (zie Profiel), het factuurnummer en je vraag en/of opmerking.

Koppelingen

Hier kan een koppeling geactiveerd worden. Bijvoorbeeld door licentiehouders van de Nederlandse Triathlon Bond. zie Koppeling NTB voor atletenlicentiehouders‍.

Instellingen

Hier kun je je wachtwoordwijziging doen wanneer je wel in je account kunt komen of je betaalmethode instellen en bijvoorbeeld je e-mailvoorkeuren opgeven. Voor e-mailvoorkeuren zie de uitleg bij Notificaties beheren‍.

Je kunt hier ook opgeven je voorkeur 'Ik wil anoniem blijven in overzichten'. Om in uitslagen voor te komen moet je deze optie hebben staan op 'Nee', omdat je dan niet anoniem wil blijven in overzichten.  

Koppeling account ouder/voogd en kinderen
Bij Instellingen kun je ook terugzien of er een koppeling is tussen een account van een ouder/voogd en het account van een (minderjarig) kind (en beheren). Dit zorgt ervoor dat wanneer bij het account van het minderjarige kind geen e-mailadres staat berichten vanuit MijnKNWU gaan naar het e-mailadres van het gekoppeld account van de ouder. Zo kunnen één ouder en meerdere minderjarige kinderen gebruik maken van hetzelfde e-mailadres. Indien nodig kun je meer uitleg vinden op deze pagina: Koppeling account ouder/voogd met account minderjarige kinderen‍ 

Tabblad in MijnKNWU voor club, organisator of team

Klik je op het tabblad met de naam van de club, organisator of het team waar je een rol bij hebt in het MijnKNWU dan kom je bij het account van de club, organisator of het team en open je een submenu met verschillende onderdelen voor dat account. Afhankelijk van de gekregen rol heb je bepaalde rechten om te lezen of te bewerken. Kijk voor een overzicht en uitleg bij  Rollen en rechten in MijnKNWU .

Profiel

Hier beheer je de basisgegevens, contactgegevens en bankgegevens. Je kunt deze gegevens wijzigen door te klikken bij 'wijzigen' en daarna te kiezen voor opslaan. Door de pagina te verversen zie je de wijziging staan. De identificatienummers kun je hier ook vinden (KNWU ID nummer, debiteurnummer of UCI ID nummer).

Leden

Hier zie je een overzicht van leden en beheer je de ledenadministratie, zie de uitleg bij Ledenadministratie‍. Er kan gebruik gemaakt worden van een filter.

Licentiehouders

Voor clubs staat hier een overzicht van de aangevraagde licenties op naam van de club. De status en de stand van zaken van de specifieke goedkeuringen zijn af te lezen. De club kan hier de licentieadministratie bijhouden, zie de uitleg bij Licentieadministratie‍. Er kan gebruik gemaakt worden van een filter.

Licenties

Indien van toepassing staan hier teams. Lees meer over teamregistratie bij Aanmelden UCI Team‍  en Aanmelden Landelijk discipline team‍.

Rollen

Hier staat een overzicht van de toebedeelde rollen aan personen in het account van de club, organisator of team. Hier beheer je de rollen, zie Rollen en rechten in MijnKNWU. 

Producten

Hier kun je kiezen voor teamduplicaten en per renner aangeven hoeveel duplicaatpassen je wil ontvangen. Lees over het aanvragen verder bij Licentiepas en duplicaatpassen (persoonlijk of via team)‍. Let op! Controleer bij 'Profiel' of de adresgegevens juist zijn.

Ook kan hier het product voor aansluiting club of aansluiting organisator worden geactiveerd of beëindigd. Meer over aansluiting kun je lezen bij Aansluiten als club bij de KNWU‍ en Afdracht aansluiting organisator‍ .

Chips

Hier staat een overzicht van de gekoppelde chips. Een uitleg over het toevoegen van een chip staat hier: Toevoegen chip (transponder) in MijnKNWU‍. Lees ook Transponder‍.

Stuurborden

Hier staat voor clubs een overzicht van de door leden aangevraagde stuurbordnummers BMX onder vermelding van stuurbordnummer (indien toegekend), naam, categorie, club, datum en status aanvraag. Hoe je de aanvraag doet staat hier: Stuurbordnummer BMX Race aanvragen‍ .

Evenementen

Hier staat een overzicht voor organisatoren van de aangemaakte evenementen. Je kunt deze hier beheren. Zie de handleidingen Evenementenbeheer‍  en Deelnemerbeheer‍ voor uitleg over het aanmaken van een evenement en beheer van deelnemers.

Facturen

Hier vind je een overzicht van alle gestuurde facturen per e-mail maar ook de facturen behorende bij een betaling die je hebt gedaan via MijnKNWU. Je kunt op het factuurnummer klikken om de omschrijving te bekijken. Maar klik bij 'download' op de factuur in pdf te openen en meer informatie te zien. Een creditnota herken je door het minteken bij het bedrag. Dat wil zeggen dat een andere factuur wordt tegengeboekt. Afhankelijke van of je de factuur al had betaald krijgt je het bedrag terug op je rekening gestort. Nulfacturen versturen we niet meer per e-mail, maar staan hier wel in het overzicht vermeld. De naam zegt het al, je hoeft nul euro te betalen.

Wanneer er staat 'Factuur voldaan' is de betaling gedaan en verwerkt in MijnKNWU.
Staat er 'Factuur betalen' dan is of de verwerking nog niet afgerond of moet je nog betalen. Wil je (alsnog) betalen dan kun je bij 'Factuur betalen' en kom je in de betaalmodule om de betaling af te ronden.  

Heb je vragen over facturen of de betaling daarvan dan kun je een bericht sturen naar financien@knwu.nl onder vermelding van je naam, debiteurnummer of KNWU ID (zie Profiel), het factuurnummer en je vraag en/of opmerking.

De tarieven kun je hier terugvinden: Tarieven KNWU‍. Bij dubbel lidmaatschap is ook relevant de uitleg bij Primair bij Lidmaatschap‍.

Notificaties

Wanneer je een rol hebt in het account van club, organisator of het team in het MijnKNWU account bij Rollen kun je hier beheren welke berichten je wel of niet wil ontvangen. Zonder rol in MijnKNWU heb je dit niet in beeld. Een korte uitleg staat bij Notificaties beheren‍  en het artikel Rollen en rechten in MijnKNWU ‍.

Instellingen

De betaalmethode is hier in te stellen. Inloggen gaat via het persoonlijke account en daarom staat hier geen optie voor het instellen van een nieuwe wachtwoord.

Automatische goedkeuringen licentieadministratie 
Clubs kunnen hier de keuze maken om een automatische goedkeuring in te stellen met betrekking tot de licentiegoedkeuringen in MijnKNWU voor nieuwe licentieaanvragen of organisatiewissel. Leden kunnen geen lid worden via de licentieaanvraag, dus dat is geen reden om deze automatische goedkeuring niet aan te willen zetten. Zie ook Ledenadministratie‍.