Table of Contents
Rollen en rechten Rol toevoegenRol verwijderen.Rol wijzigenAlternatief e-mailadresInloggen account club of organisatorNotificatiesBewerking lukt nietRollen en rechten
Iedereen met een bepaalde rol bij 'Rollen' in het MijnKNWU account van een club of organisator heeft bijbehorende rechten in MijnKNWU en een tabblad met de naam van de club of organisator in het persoonlijke MijnKNWU account. Het bewerken van rollen kan door de voorzitter, secretaris, penningmeester en medewerker secretariaat.
Hieronder een overzicht met rollen en rechten.
Lid | Voorzitter | Secretaris | Penningmeester | Bestuuslid | Ledenadministratie | Financiële administratie | Wedstrijdsecretariaat | Medewerker secretariaat | |
Profiel inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Profiel bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Leden inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Leden bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Licenties inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Licenties bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Rollen inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Rollen bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Producten inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Producten bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Chips inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Chips bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Stuurborden inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Evenementen inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Evenementen bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Facturen inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Facturen bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Accomodaties inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Accomodaties bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Instellingen inzien | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Instellingen bewerken | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rol toevoegen
Heb je de rol voorzitter, secretaris, penningmeester of medewerker secretariaat dan kun je een bewerking doen bij 'Rollen'. Je kan iemand toevoegen met een rol bij 'Rollen' in het clubaccount wanneer deze als lid staat in het MijnKNWU account bij Leden.
- Ga naar het clubaccount en naar 'Rollen'
- Kies met de blauwe knop voor 'Toevoegen'
- Zoek op naam en wanneer die persoon lid is bij Leden in dit account kun je deze kiezen.
- Kies vervolgens de rol
- Vul zo nodig een alternatief e-mailadres in (wanneer je geen e-mailadres invult zal automatisch het e-mailadres van het persoonlijke MijnKNWU account gebruikt gaat worden voor het sturen van berichten uit MijnKNWU voor deze rol)
- Kies voor 'Toevoegen
- In het persoonlijke MijnKNWU account komt nu het tabblad met de naam van de club of organisatie te staan en heeft men de rechten die horen bij deze rol in het account van de c lub of organisatie.
Rol verwijderen.
Een rol kun je verwijderen door te klikken op het type rol (bijvoorbeeld secretaris) en te kiezen voor 'Verwijderen'. De uitzondering is de rol voorzitter. Die kun je pas verwijderen wanneer je eerst een nieuwe rol.voor een nieuwe voorzitter hebt toegevoegd.
Rol wijzigen
Wanneer iemand een bestaande rol gaat overnemen, maak je hiervoor een nieuwe rol aan en verwijder je de oude rol.
Je kunt na toevoeging van een rol wel een wijziging maken bij het e-mailadres door te klikken op de desbetreffende rol (bijvoorbeeld secretaris) en alsnog een alternatief e-mailadres in te vullen en op te slaan.
Alternatief e-mailadres
Bij de aanmaak van een rol zal wanneer je het veld alternatief e-mailadres leeg laat automatisch het e-mailadres worden ingevuld vanuit het account van het lid dat je de rol geeft. Vul je een ander e-mailadres in dan zullen berichten vanuit MijnKNWU voor die rol naar dat opgegeven e-mailadres worden gestuurd. Je kan naderhand het e-mailadres nog aanpassen.
Het is aan te raden om een e-mailadres van de club of organisatie (bijvoorbeeld secretaris@wielrenclub.nl) in te vullen bij het veld 'alternatief e-mailadres en niet bij een persoonlijk account. Bij wijzigingen kun je de oude rol verwijderen en bij de nieuwe rol opnieuw het e-mailadres gebruiken zonder bij het persoonlijke account het e-mailadres te hoeven wijzigen.
Inloggen account club of organisator
Wanneer je een rol hebt gekregen in het account van de club of organisator kun je bij dat account komen via je persoonlijke MijnKNWU account door daar te klikken op het tabblad met de naam van de club of organisator. Er zijn dus geen aparte inloggegevens nodig. De rechten volgen uit de rol die je hebt.
Notificaties
Notificaties zijn berichten die automatisch door MijnKNWU gestuurd worden als gevolg van een bepaalde actie in MijnKNWU. Sommige rollen hebben alle rechten voor bewerking, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook alle notificaties van alle rollen hebt. De notificaties behorende bij de rol die je hebt in MijnKNWU kun je zelf bekijken en beheren door via het tabblad met de naam van de club of organisator te gaan naar notificaties en per notificatie het schuifje aan of uit te zetten. Zie ook een korte handleiding op deze pagina: Notificaties beheren .
Bewerking lukt niet
Wanneer je een bepaalde handeling niet kunt doen kun je in het overzicht met rollen en rechten aflezen of je wel of niet de juiste rol hebt voor die bewerking bij 'Rollen' in MijnKNWU.
Heb je wel de juiste rol en lukt de handeling niet dan kan deze zijn geblokkeerd doordat de aansluiting is beëindigd of het lidmaatschap is beëindigd. Vergelijk bij het account van de club of organisatie bij 'Producten' of de aansluiting nog actief is. Controleer in het persoonlijke account bij 'Lidmaatschap' of in het account van de club of organisatie bij 'Leden' of er nog lidmaatschap is. Vergelijk zo nodig het KNWU ID nummer om uit te sluiten dat er per ongeluk sprake is van een dubbel account in MijnKNWU.
Staat dit allemaal goed en kun je toch de handeling niet doen in MijnKNWU kies dan voor het verversen van de pagina of uitloggen (bij het blauwe poppetjes rechtsboven in beeld) en opnieuw inloggen of het wisselen van browser.
Blijf je problemen houden stuur dan een bericht naar service@knwu.nl onder vermelding van het probleem en welk account het betreft (KNWU ID nummer).