Afdracht aansluiting club en ledenafdracht

Laatste update: January 14th, 2022

Aansluiting en ledenafdracht 

Jaarlijks wordt een vast aansluittarief betaald als club. Bij aansluiting wordt het instaptarief in rekening gebracht. Het jaar daarna wordt aan het begin van het jaar het reguliere aansluitingstarief in rekening gebracht.

Daarnaast wordt per lid van de club een afdracht gevraagd. De facturatie hiervan vindt plaats in januari. Ieder kwartaal volgt nog een factuur voor toegevoegde leden.

Leden die worden aangemeld in het 4e kwartaal van het jaar wordt geen lidmaatschap voor dat kalenderjaar in rekening gebracht, pas met ingang van het volgende kalenderjaar.

Op de factuur voor lidmaatschap 2022 aan clubs worden alle clubleden vermeld. Voor leden waarbij een ander lidmaatschap (club of KNWU) als 'Primair' staat in MijnKNWU komt een vermelding 'korting secundair lidmaatschap' te staan. Zie de uitleg bij Primair bij Lidmaatschap‍  en Ledenadministratie‍.

Afmeldingen dienen verwerkt te worden voor de jaarwisseling, daarna is er een betaalverplichting (zie Lidmaatschap opzeggen‍ en Ledenadministratie‍).

Tarieven KNWU

Meer informatie over tarieven vindt je hier Tarieven KNWU‍. 

Vragen

Vragen over de financiële afhandeling kun je stellen door een bericht te sturen aan financiën@knwu.nl.

Lees ook de vragen en antwoorden bij Meest gestelde vragen over facturen‍.